بهبود وضعیت اینترنت با ایجاد صندوق توسعه فیبر نوری

تاریخ خبر : ۱۴۰۲/۰۹/۲۸ --- کد خبر ۱۶۳

سیدمحمدعلی شریفی الحسینی، عضو هیات مدیره صبانت و نصر تهران مطرح کرد:

با پیشنهاد رئیس فراکسیون راهبردی مجلس و بر اساس نیاز سنجی و تصمیم کمیته ارتباطات و فن آوری اطلاعات فراکسیون راهبردی به ریاست سهیل یحیی زاده و با همکاری دولت و سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران و البته موافقت نمایندگان مجلس الحاق یک بند ذیل ماده ۶۶ به لایحه برنامه هفتم توسعه مبنی بر تاسیس صندوق توسعه فیبر نوری تصویب شد. این صندوق میتواند به بهبود وضعیت اینترنت کشور کمک کند و موتور پیشران صنعت ICT باشد شرکت انتقال داده های نداگستر صبا، سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران به همراه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تدوین و ارائه این طرح با کمیته ارتباطات و فن آوری اطلاعات فراکسیون راهبردی مشارکت داشتند.

سید محمد علی شریفی الحسینی، عضو هیات مدیره و دبیر کمیسیون اینترنت و انتقال داده نصر تهران و دبیر بخش خصوصی کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب درباره پرورش ایده تا تصویب و اجرای صندوق توسعه فیبرنوری می گوید: « ایجاد زیرساخت به منظور پوشش 20 میلیون خانوار با فناوری مبتنی بر اینترنت بر بستر فیبرنوری تا پایان دولت سیزدهم به عنوان اصلی ترین برنامه وزارت خانه تدوین و اعلام شده است. در راستای این هدف گذاری و طی مدت سه سال و تا پایان سال 1401 پنج میلیون پوشش فیبرنوری، در سال 1402 هفت میلیون پوشش و در سال 1403 نیز هشت میلیون پوشش فیبرنوری راه اندازی شد. فارغ از اینکه هدف گذاری بلندپروازانه وزیر ارتباطات برای پوشش و اتصال تعداد بیست میلیون اشتراک اینترنت پرسرعت به واحدهای مسکونی و کسب و کارها بر بستر فیبرنوری یکی از بزرگ ترین پروژه های حال حاضر کشور است، این مهم می تواند موتور پیشران صنعت ICT باشد».

او ادامه می دهد: «در هیات مدیره جرقه ایجاد صندوقی تحت عنوان صندوق فیبرنوری تبیین و این پیشنهاد با مهندس سهیل یحیی زاده، رییس کمیته فناوری اطلاعات فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی به عنوان دبیر بخش خصوصی این کمیته مطرح شد. همچنین با نظرات ارزشمند ایشان و حمایت و درایت دکتر سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد طرح تاسیس صندوق توسعه شبکه فیبرنوری با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس مطرح شد».

مهم ترین پروژه وزارت ارتباطات

عضو هیأت مدیره نصر تهران با بیان این که در سایه همدلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در روز دوشنبه، ۲۴ مهرماه با تاسیس صندوق توسعه شبکه فیبرنوری موافقت شد بیان کرد: «هدف از این طرح استفاده حداکثری از ظرفیتهای زیر ساختی اپراتورهای مخابراتی و توسعه شبکه دسترسی نهایی اینترنت پهن باند ثابت مبتنی بر فیبر نوری است. اساس نامه این صندوق که شامل آرمان وظایف، اختیارات، نحوه فعالیت مدیریت و نظارت بر آن است باید ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب برنامه هفتم با پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به تصویب هیئت وزیران برسد».

او تاکید می کند:«همچنین این وزارت خانه باید با استفاده از منابع این صندوق و سرمایه گذاری اپراتورهای مخابراتی، امکان اشتراک اینترنت پهن باند ثابت مبتنی بر فیبرنوری به شرح فوق را در کشور را ایجاد کند».

به گفته او پروژه فیبرنوری مهم ترین پروژه وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم محسوب میشود. طبق اهداف این طرح پوشش و دسترسی ۲۰ میلیون خانوار و کسب و کار به اینترنت مبتنی بر فیبرنوری تا پایان سال ۱۴۰۴ فراهم میشود: «اپراتورهای خصوصی در کنار وزارت ارتباطات در حال توسعه این طرح در شهرهای مختلف کشور هستند. در فاز اولیه این طرح حدود ۳ میلیون خانوار تحت پوشش شبکه فیبرنوری قرار گرفته اند.»

سید محمد علی شریفی الحسینی ادامه می دهد: «با راه اندازی صندوق توسعه شبکه فیبرنوری، دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات میتوانند برای توسعه شبکه فیبرنوری و بهبود اینترنت ثابت کشور سالیانه حدود پنج هزار میلیارد تومان از منابع این صندوق استفاده کنند.»

عضو هیات مدیره و دبیر کمیسیون اینترنت و انتقال داده نصر تهران با بیان این که منابع مالی صندوق توسعه شبکه فیبرنوری از درآمدهای ناخالص سالانه اپراتورهای ارتباطی حوزه فناوری اطلاعات با تصویب هیات وزیران (از محل قانون اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیر دولتی در زمینه پست و مخابرات مصوب سال ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی و اعتبارات مندرج در بودجه سالانه طی ردیفهای خاص با تصویب هیئت وزیران در لوایح سنواتی بودجه) تامین می شود ادامه داد: «با توجه به گسترش اقتصاد دیجیتال و اینترنت اشیا در جهان و ایران، دسترسی به اینترنت با کیفیت همواره دغدغه کاربران ایرانی بوده است. بسیاری از شرکت های فعال در حوزه فاوا برای گسترش کسب و کار خود و بهبود سرویس دهی، نیاز به اینترنتی مناسب دارند. با تصویب این طرح و توسعه شبکه فیبرنوری در سراسر کشور، شرکت های فعال در این حوزه می توانند خدمات خود را در بستری سریع و مناسب به کاربران ارائه دهند. همچنین این طرح می تواند به گسترش هوشمند سازی در بخش های مختلف کشور کمک کرده و باعث کسب سهم بیشتری از تولید ناخالص ملی به حوزه اقتصاد دیجیتال شود.»

شناسایی مشکلات بیمه ای و مالیاتی

شریفی الحسینی، به عنوان رئیس کمیسیون مالیات نصر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات بیمه ای و مالیاتی اعضای صنف می گوید: «لازمه کاهش مشکلات بیمه ای و مالیاتی اعضای صنف ارتقای سطح دانش و ایجاد وحدت رویه در

ثبت رویدادهای مالی در دفاتر با رعایت استانداردها است. با توجه به جلسات متمادی کمیسیون مالیاتی سازمان نظام صنفی استان تهران و پیرو ارجاع مشکلات مالیاتی مطرح شده از سوی فعالان صنف در کمیسیون به اجماع رسیدیم که بزرگترین مشکلات بیمه ای و مالیاتی اعضا ناشی از عدم وجود وحدت رویه و استفاده صحیح از استانداردهای جدید حسابداری در ثبت رویدادهای مالی در دفاتر قانونی شرکتها است».

به گفته او بر این اساس تصمیم گفته شده تا به منظور ارتقای سطح علمی و کاهش مخاطرات آتی اعضا برای مبحث استانداردهای جدید حسابداری و از آن مهمتر یکسان سازی نحوه ثبت عملیات مالی در دفاتر قانونی نسبت به برگزاری وبینارهایی اقدام شود: «طی سال گذشته در قالب برنامه ریزی های دقیق و جامعی که صورت دادیم مقرر شد مجموعه وبینارهایی را در خصوص وحدت رویه در نحوه ثبت صحیح رویدادهای مالی و رعایت استانداردها با رویکرد تهیه صورت های مالی به منظور کاهش مخاطرات مالیاتی و بیمه ای اعضای سازمان نظام صنفی رایانه ای در روزهای سه شنبه پایان هر ماه برگزار شود که اولین و بینار هم در تاریخ ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار شد».

ارائه آموزش های لازم

او هدف از برگزاری از این وبینارها را ارائه آموزش های لازم در راستای ارتقاع سطح آگاهی اعضای صنف برشمرده و می گوید: «به منظور تحقق اهداف تعریف شده اولین گام را با بهره مندی از تخصص اعضا و پتانسیل موجود در کمیسیون مالیاتی سازمان نظام صنفی تهران برداشتیم». احسان امیر سالاری، احمد حاج نوروزی و سید محمد علی شریفی الحسینی سه نفری بودند که عهده دار این آموزش ها شدند. او ادامه می دهد: «در ادامه با همکاری سایر اعضای کمیسیون مالیاتی و با توجه به نیازهای اعلامی اعضاء نسبت به انتقال تجارب بیمه ای و مالیاتی اقدام می کنیم، باشد که در کنار هم در کمک به رفع مشکلات مالیاتی و بیمه ای اعضا موفق شویم».

شریفی الحسینی با بیان این که چنانچه هر کدام از اعضا با مشکلات مالیاتی مواجه شدند نمایندگان کمیسیون مالیاتی سازمان نظام صنفی رایانه استان تهران به یاریشان آمده و افراد میتوانند از خدمات نمایندگان در موضوع بند ۳ ماده ۲۴۴ قانون مالیاتهای مستقیم (حضور نمایندگان سازمان نظام صنفی استان تهران در هیات های دادرسی و حل اختلاف مالیاتی) استفاده کنند، ادامه می دهد: «در صورتی که اعضا در بدو شکایت درخواست حضور نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه ای جهت شرکت در هیاتهای مذکور را اعلام کنند کمیسیون مالیاتی می تواند این متقاضیان را یاری کنند و در صورت عدم اعلام در بدو شکایت دیگر امکان استفاده از خدمات نمایندگان کمیسیون مالیاتی جهت حضور در هیاتهای موضوع بند ۳ ماده ۲۴۴ قانون مالیاتهای مستقیم فراهم نیست».

رییس کمیسیون مالیاتی سازمان نظام صنفی استان تهران همچنین به مهمترین اقدامات کمیسیون مالیاتی سازمان نظام صنفی استان تهران در سال گذشته اشاره می کند: «برگزاری وبینار آشنایی ابعاد اجرایی، الزامات و فرصت های قانونی پایانه های فروشگاهی توسط استاد کوروش محمدی، رئیس سابق مرکز تنظیم مقررات پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، برگزاری وبینار الزامات فرآیند صدور صورت حساب الکترونیکی، برگزاری وبینار آشنایی با کار پوشه و نکات کلیدی استفاده از کار پوشه، برگزاری وبینار نشست پرسش و پاسخ در خصوص قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، برگزاری چهار وبینار با موضوع دادرسی مالیاتی و لایحه نویسی ویژه مودیان و نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران و برگزاری دو وبینار با همت و همکاری کمیسیون مالیاتی و بیمه سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران تحت عنوان حسابرسی بیمه ای و تنقیح و تلخیص بخشنامه های 11 و 14 از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در کمیسیون مالیاتی سازمان نظام صنفی استان تهران در راستای تحقق اهداف تبیین شده بوده است».

سایر اقدامات مهم

او برگزاری جلسات با رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه های فروشگاهی سامانه مودیان به منظور جلوگیری از جرایم، عدم اجرای به موقع وظایف مودیان تا آمادگی شرکت های نرم افزاری جهت ارائه بستر انتقال اطلاعات، برگزاری جلسات با کار گروه اقتصاد دیجیتال در مورد لغو جرایم تاخیر در ارسال صورت حساب ها و اتصال به سامانه قانون پایانه های فروشگاهی، شرکت در جلسات هیاتهای موضوع بند ۳ ماده ۲۴۴ قانون مالیاتهای مستقیم با توجه به درخواست اعضا در بدو شکایت و احکام مرکز دادرسی مالیاتی، مشاوره به اعضا در جهت رفع ابهامات و مشکلات مالیاتی و بیمه ای شرکت در جلسات مشترک با وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاونین ایشان به منظور رفع مشکلات مالیاتی اعضا و پیگیری جهت ایجاد دبیرخانه مشترک برای بهبود روال و رفع موانع کسب و کارها و رشد تولید اعضای صنف را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

ارسال نظر
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد            خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی


ADSL2+ Special High Speed Internet Offers - sabanet

اینترنت پرسرعت صبانت در اینستاگرام اینترنت پرسرعت صبانت در تلگرام اینترنت پرسرعت صبانت در پیام رسان سروش