راهکارهای افزایش سرعت اینترنت

تاریخ خبر : ۱۴۰۲/۰۵/۲۹ --- کد خبر ۱۴۹

با توجه به رشد روز افزون فناوری و پیشرفت تکنولوژی، اینترنت به عنوان عضو جدایی ناپذیر از زندگی افراد به حساب می‌آید. یکی از مهم‌ترین مشکلات در کشور ما، کند بودن سرعت اینترنت جهت اتصال به فضای مجازی در بسیاری مواقع است. سرعت پایین نت، یکی از کلافه‌کننده‌ترین مواردی است که هنگام انجام جست­جو در سایت‌های مختلف یا استفاده از شبکه‌های اجتماعی با آن مواجه می‌شوید. راهکار‌های متعددی برای افزایش سرعت اینترنت وجود دارد که با توجه به نوع دستگاه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

افزایش سرعت اینترنت

برای افزایش سرعت اینترنت در ابتدا لازم است تا سرعت آن را با کمک آدرس https://www.sabanet.ir/speedtest ارزیابی و بررسی کنید. با این کار در مدت زمان کوتاهی می‌توانید سرعت نت خود را چک کرده و با سه وضعیت زیر روبرو شوید:

۱-پینگ

این مقدار عددی، به ما سرعت اتصال به سرور را بر حسب واحد میلی ثانیه نشان می‌دهد. هرچه مقدار آن کمتر باشد، در نتیجه ارتباط بهتری با سرور برقرار خواهد بود. اهمیت عددی پینگ، بیشتر در بازی‌های ویدیویی آنلاین به چشم می‌خورد.

۲-سرعت دانلود

سرعت دانلود با واحد مگابیت بر ثانیه اندازه‌گیری می‌شود. با توجه به این مفهوم، هر اندازه عدد بزرگتری داشته باشد، در نتیجه سرعت دانلود و پخش فیلم‌های ویدیویی نیز افزایش پیدا می‌کند.

3-سرعت آپلود

آپلود یا بارگذاری عکس، ویدیو و… بر روی سایت‌های مختلف بر اساس مگابیت بر ثانیه اندازه‌گیری می‌شود. سرعت آپلود، مقدار عددی سرعت بارگذاری فایل‌ها از کامپیوتر یا موبایل بر روی شبکه استتجهیزات شبکه در اصفهان مقدار عددی بزرگتر کمک می‌کند تا فایل­های بزرگ در مدت زمان کمتری آپلود شوند که افزایش سرعت اینترنت نیز در این موضوع، موثر است.

راهکار‌های افزایش سرعت اینترنت

راهکار‌های متفاوتی وجود دارد که می‌توانید بر اساس نوع دستگاه از آن‌ها استفاده کنید.

افزایش سرعت اینترنت در ویندوز

 

1-بستن برنامه‌هایی که اینترنت زیادی نیاز دارند.

در برخی موارد مصرف شبکه برخی از برنامه‌های ویندوز بیشتر از حد مجاز است و این باعث وارد شدن آسیب به سایر برنامه‌ها می‌شود. برای این کار لازم است تا برنامه‌های خود را در هنگام تغییر در افزایش سرعت اینترنت، بررسی کنید. شما می‌توانید از طریق پنجره Task Manager، برنامه‌های در حال استفاده از شبکه را بر اساس میزان نت مصرفی مشاهده کنید.

۲- بررسی تعداد نفرات متصل به اینترنت

هرگاه چند نفر به صورت همزمان به یک IP متصل باشند و از نت آن استفاده کنند، تقسیم شدن نت، بین نفرات موجب کاهش سرعت آن خواهد شد و در نتیجه شما نمی‌توانید سرعت مطلوبی داشته باشید. تعداد کاربران متصل به شبکه نت خود را بررسی کنید و در صورتی که از وای فای استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که دستگاه شما هک نشده باشد و فردی خارج از محیط کار یا منزلتان از اینترنت شما استفاده نخواهد کرد.

۳. غیر فعال کردن گزینه آپدیت خودکار برنامه‌ها

در بسیاری موارد ویندوز به صورت خودکار برنامه‌ای را دانلود و آن را به روز‌رسانی می‌کند. این کار موجب از بین رفتن پهنای باند شده و در نهایت سرعت اینترنت ضعیف خواهد شد. برای تنظیم و افزایش سرعت اینترنت می‌توانید از بخش تنظیمات ویندوز، بخش بروزرسانی و امنیت را غیر فعال کنید.

4 -عیب یابی اینترنت

هرگاه با شیوه‌های گفته شده، موفق به افزایش سرعت نت خود نشده‌اید و همچنان سرعت وای فای ضعیفی دارید ممکن است دستگاه اتصال‌دهنده شما دچار مشکل شده باشد از این رو نیاز است تا روتر جدید را امتحان کنید. علاوه بر این می‌توانید با استفاده از یک کابل اتصال‌دهنده از مودم به سیستم، مقداری سرعت نت خود را افزایش دهید.

موارد گفته شده تنها بخشی از راهکار‌های افزایش سرعت اینترنت به شمار ‌می‌روند که می‌توانید آن‌ها را استفاده کنید.

جمع‌بندی

همیشه سرعت پایین اینترنت و ضعیف بودن آن یکی از معضلاتی است که بیشتر کاربران با آن مواجه هستند. افراد مختلف به منظور استفاده‌های گوناگون از جمله مشاهده فیلم و عکس، دانلود موزیک، انجام تحقیقات دانش‌آموزی و دانشجویی، گشت و‌گذار در شبکه‌های اجتماعی، انجام بازی‌های آنلاین و… از اینترنت استفاده می‌کنند.

همچنین اگر مشکلی در ارتباط با افت سرعت سرویس خود دارید لطفا با کارشناسان و همکاران ما در واحد پشتیبانی دفتر مرکزی با شماره 83853-021 تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد            خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی


اینترنت پرسرعت صبانت در اینستاگرام اینترنت پرسرعت صبانت در تلگرام اینترنت پرسرعت صبانت در پیام رسان سروش