اتصال به فردا, از امروز
سوالات متداول
در این بخش به متداولترین پرسشهای شما پاسخ دادهایم
طرح سوال فیبر نوری
سوالات متداول پیش از خرید
تفاوت اساسی فیبر نوری و ADSL در چیست؟
تفاوت اصلی میان اینترنت فیبر نوری و ADSL در سرعت آنها نهفته است. آینده اینترنت پرسرعت جهانی در گرو توسعه فناوری فیبر نوری است. هرچند زیرساخت اینترنت فیبر نوری در ایران هنوز به طور کامل فراهم نشده، اما روند ایجاد آن در حال اجراست. شرکت صبانت به عنوان یکی از بازیگران اصلی این حوزه، نقش مهمی در پیاده سازی و گسترش دسترسی به اینترنت فیبر نوری در کشور ایفا میکند و گام به گام به هدف خود، یعنی فراهم کردن امکان بهره مندی عموم مردم از خدمات اینترنت پرسرعت فیبر نوری، نزدیکتر میشود.
سرویس مربوط به مشترکین جدید و تمدید یکسان است؟
سرویسهای صبانت تنوع بالایی دارند تا برای همه مصرفکنندگان در دسترس باشد. البته همه مشترکین صبانت میتوانند از جشنوارهها و تخفیفهای دورهای صبانت استفاده کنند. برای کسب اطلاعات پیرامون جشنوارههای ما حتما صبانت را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید.
من از اینترنت موبایل استفاده میکنم، اینترنت فیبر نوری ارزش خرید دارد؟
بله، چنانچه محل زندگیتان تحت پوشش فیبر نوری باشد و به سرعت، حجم و پایداری بالای اینترنت نیاز داشته باشید، این سرویس معمولاً ارزش خرید بیشتری نسبت به سایر سرویسها دارد. فیبر نوری برای کاربرانی که فیلم آنلاین تماشا میکنند، کار ریموت انجام میدهند، یا آپلودهای سنگین دارند مناسب است.
اگر بخواهم سرویس طولانی مدت بخرم میتوانم از تخفیف بهره مند شوم؟
بله حتما، صرف نظر از اینکه از چه نوع سرویس یا خدمات صبانت استفاده میکنید، میتوانید از تخفیفها و جشنوارههای فروش ویژه ما بهره مند شوید.
برای استفاده سازمانی از چه سرویسی میتوانیم استفاده کنیم؟
صبانت برای سازمانها شامل هتلها، بیمارستانها، مجتمعهای تجاری و مسکونی و شرکتها سرویسهای مجزایی ارائه میدهد. لذا برای دریافت اطلاعات بیشتر با پشتیبانی صبانت به شماره 1524 تماس حاصل فرمایید.
برای گیم و ویدیو کال اینترنت فیبر نوری مناسبتر است یا ADSL؟
اینترنت فیبر نوری صبانت آرمانشهر گیمرهاست. قطعا فیبر نوری به دلیل سرعت بالاتر، پینگ کمتر و اتصال پایدارتر نسبت به ADSL گزینه مناسبتری برای گیم و ویدیو کال است.
برای کسی که کار تولید محتوا انجام میدهد و به سرعت خیلی بالا برای آپلود محتوا احتیاج دارد، فیبر نوری چقدر مناسب است؟
برای تولیدکنندگان محتوا که به سرعت بالای آپلود نیاز دارند، فیبر نوری به دلیل سرعت آپلود چندین برابر بیشتر از ADSL و اینترنت موبایل، گزینهای ایده آل است. اینترنت فیبرنوری صبانت سرویسهای متنوعی را برای تولیدکنندگان محتوا فراهم میکند.
من بیشتر از همه از سایتهای خارجی استفاده میکنم، آیا فیبر نوری تغییری در سرعت کار من ایجاد میکند؟
بله، اینترنت فیبر نوری به دلیل سرعت دانلود و آپلود بالا و پینگ کمتر، علاوه بر اتصال به سایتهای داخلی در سایتهای خارجی نیز عملکرد سریع تر و پایدارتری نسبت به سایر سرویسهای اینترنت ارائه میدهد.
برای کنترل از راه دور دوربین آیا فرقی میکند که به چه اینترنتی متصل باشیم؟
قطعا هر چقدر سرعت اینترنت بیشتر باشد، سرعت انتقال داده نیز بیشتر است و از تاخیر در نمایش کاسته میشود. اگر مایل هستید در لحظه و با کیفیت بیشتر فایلها را دریافت کنید، قطعا فیبر نوری صبانت انتخابی منطقی است.
بهترین اینترنت برای تماشای فیلم و سریالهای 4K روی تلویزیون کدام است؟
برای تماشای فیلمهای با کیفیت 4K و صدای دالبی، یا وقتی چند نفر همزمان از اینترنت استفاده میکنند، اینترنت فیبر نوری بهترین و مطمئنترین گزینه است که سرعت و پایداری لازم را فراهم میکند. صبانت میتواند اینترنت فیبر نوری را با بهترین پشتیبانی و خدمات به شما ارائه دهد.
آیا فیبر نوری هم در ساعات شلوغی دچار افت سرعت میشود؟
خیر، اینترنت فیبر نوری به دلیل ظرفیت بالا و فناوری پیشرفته، در ساعات شلوغی نیز سرعت پایدارتری نسبت به باقی سرویسهای اینترنت ارائه میدهد.
مستاجران چگونه میتوانند از اینترنت فیبر نوری استفاده کنند و هنگام جابجایی چه اقداماتی لازم است؟
اگر زیر ساخت فیبر نوری صبانت به محله شما رسیده باشد، میتوانید با خیال راحت استفاده کنید. در هنگام جابجایی نیز اگر منطقه مقصد شما نیز دارای زیرساخت باشد، میتوانید با نمایندگیهای صبانت شهر خود تماس گرفته و درخواست انتقال اکانت خود را مطرح کنید و به استفاده از این سرویس ادامه دهید.
هزینههای نصب اولیه فیبر نوری صبانت چقدر است؟
هزینهها طبق تعرفه محاسبه میگردد و در انتها جزئیات فاکتور در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای محاسبه حدودی هزینه نصب با پشتیبانی ما در تماس باشید.
چطور میتوانم بررسی کنم که آیا در محل سکونتم دسترسی به سرویس فیبر نوری فعال است؟
وارد سایت رسمی صبانت شده و از طریق لینک بررسی پوشش دهی منطقه یا مراجعه به نمایندگان رسمی صبانت میتوانید از پوشش دهی فیبر نوری در محل سکونت خود اطمینان حاصل کنید.
آیا موقع قطعی برق اینترنت خواهیم داشت؟
هر زمان که اتصال برق مودم شما قطع شود، اتصال اینترنت شما نیز قطع میشود. تنها در صورت وجود منبع تغذیه اضطراری (مثل باتری مودم) فعال باقی میماند.
اگر محل سکونت جدیدمان از زیرساخت فیبر نوری بهرهمند نبود، اما از اشتراکم باقی مانده باشد، چه میشود؟
اگر مجبور شدید محل سکونت خود را تغییر دهید و زیرساخت اینترنت فیبر نوری صبانت در محل جدیدتان پشتیبانی نمی شد، نمیتوانید از باقی اشتراک خود استفاده کنید، اما میتوانید با برنامه ریزی هنگام خرید دوره سرویس خود را مدیریت کنید.
خودم میتوانم کارهای اتصال و راه اندازی را انجام بدهم یا به سرویس کار احتیاج دارم؟
خیر، راه اندازی فیبر نوری امری تخصصی است و نیاز به نظارت و اجرا تخصصی دارد.
آیا میتوانم تنظیمات مربوط به مودم فیبر نوری را خودم انجام دهم؟
بله، بسیاری از تنظیمات مودم فیبر نوری به صورت ساده و قابل انجام توسط کاربر طراحی شدهاند، اما برای تنظیمات پیشرفتهتر بهتر است از پشتیبانی شرکت ارائه دهنده خدمات کمک بگیرید.
طرح سوال متداول
سوالات متداول هنگام خرید
مراحل ثبت سفارش و راه اندازی سرویس فیبر نوری به چه صورت است؟
برای ثبت سفارش سرویس اینترنت فیبر نوری صبانت از طریق روشهای تلفنی، آنلاین و مراجعه حضوری به دفاتر نمایندگی اقدام نمایید.
مدارک لازم جهت خرید سرویس فیبر نوری چیست؟
برای ثبت نام و خرید سرویس اینترنت فیبر نوری به مدارک هویتی (کارت ملی)، اطلاعات تماس و کدپستی محل سکونت نیاز دارید.
درخواست تغییر اطلاعات سکونت دارم. از کجا اقدام کنم؟
مدارک مورد نیاز (اجاره نامه یا سند مالکیت) را اسکن یا عکس برداری کرده و در بخش «ویرایش پروفایل» پنل بارگذاری کنید.
اگر امکان بارگذاری مدارک وجود نداشت، لطفاً با واحد فروش تماس بگیرید. برای توضیحات بیشتر و پیگیری، لطفاً با واحد فروش صبانت به شماره 1524 تماس بگیرید.
نصب و راه اندازی سرویس فیبر نوری صبانت معمولا چقدر زمان میبرد؟
از آنجایی که راه اندازی شبکه فیبر نوری نیازمند ایجاد زیرساخت میباشد، این بازه زمانی بسته به شهر و محل سکونت شما میتواند متغیر باشد.
در صورت طولانی شدن فرایند نصب و راه اندازی سرویس فیبر نوری صبانت، بسته ی خریداری شده سوخت میشود؟
شروع سرویس خریداری شده از روز نصب و راه اندازی برای شما محاسبه میشود. چنانچه در مدت راه اندازی از سرویس شما کسر گردید، با تماس با قسمت پشتیبانی به شماره 1524 میتوانید درخواست جبران خسارت کنید.
در فرآیند خرید با مشکل مواجه شده ام؛ چگونه میتوانم مشکل را رفع کنم؟
اطمینان حاصل کنید که از آدرس رسمی سایت (sabanet.ir) و درگاه معتبر بانک استفاده میکنید. در صورت فیلتر یا مشکل در درگاه، VPN یا پروکسی خود را غیرفعال کنید. چنانچه مشکلتان رفع نشد، لطفاً با واحد پشتیبانی فروش صبانت به شماره 1524 تماس بگیرید.
سرویسی که خریداری کردهام فعال نشده است. چه کنم؟
وارد پنل کاربری در سایت صبانت شوید و در بخش «وضعیت سرویس» بررسی کنید که سرویس ثبت شده باشد. از طریق پیامک یا ایمیل، اطلاعات فعال سازی (نام کاربری، کد ملی) را کنترل کنید. اگر سرویس فعال نشد، لطفاً با واحد فروش صبانت به شماره 1524 تماس بگیرید.
خریدی که از سایت داشتهام، ناموفق بود. راه حل چیست؟
در صورت عدم نمایش خرید در پنل، مجدداً صفحه را رفرش یا از مرورگر دیگری استفاده کنید. اگر خرید شما تایید نشد، لطفاً با واحد فروش صبانت به شماره 1524 تماس بگیرید.
ثبت نام در سایت تکمیل نشد. آیا مشکل فنی وجود دارد؟
اطمینان حاصل کنید که آیتمهای ضروری فرم ثبت نام را با دقت پر کرده باشید (کد ملی، شماره همراه، ایمیل). ایمیل یا پیامک تایید ثبت نام را جستجو و لینک فعال سازی را کلیک کنید. اگر ثبت نام انجام نگرفت، لطفاً با واحد فروش صبانت به شماره 1524 تماس بگیرید.
سرویسی که رزرو کرده ام، فعال نشده است. باید چه کرد؟
در پنل کاربری، وضعیت «رزرو سرویس» و تاریخ فعال سازی را بررسی کنید. مطمئن شوید هزینه رزرو پرداخت شده است. اگر پس از پرداخت رزرو فعال نشد، لطفاً با واحد فروش صبانت به شماره 1524 تماس بگیرید.
تأیید واریز وجه دریافت نکرده ام. این به چه معناست؟
رسید یا عکس فیش واریزی را بررسی و نگه دارید. چند دقیقه پس از واریز، پنل کاربری را رفرش کنید تا وضعیت «پرداخت شده» نمایش داده شود. اگر پس از انتظار پرداخت ثبت نشد، لطفاً با واحد فروش صبانت به شماره 1524 تماس بگیرید.
طرح سوال قبل از خرید
سوالات متداول پس از خرید
از چه طریقی میتوانم حجم و زمان باقی مانده سرویس خریداری شدهام را مشاهده کنم؟
وارد پنل کاربری خود در سامانه جامع صبانت شوید. در بخش «وضعیت سرویس» میزان باقی مانده حجم و زمان را مشاهده کنید. در صورت نیاز به تمدید، از طریق همان پنل سرویس یا حجم اضافه خریداری کنید. اگر موفق نشدید وضعیت را مشاهده یا تمدید کنید، لطفاً با واحد فروش صبانت به شماره 1524 تماس بگیرید.
حجم مصرفی نمایش داده شده دقیق نیست، چکار کنم؟
● نرم افزاری مثل Du Meter نصب و مصرف را بررسی کنید.
● با ابزارهایی مانند Fing تعداد دستگاههای متصل به مودم را کنترل کنید.
● وای فای مودم را غیرفعال و مصرف را مجدداً تست کنید.
● در مودم قابلیت WPS را غیرفعال و مک فیلتر (MAC filter) را فعال کنید.
در صورتی که اختلاف حجم ادامه داشت، با پشتیبانی صبانت به شماره 1524 تماس بگیرید.
اگر پیش از اتمام دوره، حجم سرویسم به پایان برسد، دوباره میتوانم همان اشتراک را تمدید کنم؟
بله، در صورت اتمام حجم قبل از پایان دوره، میتوانید اشتراک خود را تمدید یا بسته افزایشی خریداری کنید تا بدون قطعی از اینترنت استفاده کنید.
از چه راهی باید برای تمدید سرویس خود اقدام کنم؟
در پنل کاربری، بخش «تمدید سرویس» را باز و گزینه تمدید را انتخاب کنید.
اگر قادر به تمدید نبودید، لطفاً با واحد فروش صبانت به شماره 1524 تماس بگیرید.
چراغ لینک روشن و ثابت، اما چراغ اینترنت خاموش یا قرمز است؟
در این صورت موارد زیر را بررسی کنید:
● نام کاربری و رمز عبور PPPoE را در تنظیمات مودم بررسی کنید.
● مودم را ریست (خاموش و روشن) کرده و مجدداً اطلاعات PPPoE را وارد کنید.
● مودم را در حالت Bridge قرار داده و تست کنید.
در صورت ادامه مشکل، لطفاً با پشتیبانی صبانت به شماره 1524 تماس بگیرید.
در صورت کندی یا نوسان سرعت اینترنت و نویز روی خط چه اقدامی لازم است؟
در این صورت موارد زیر را بررسی کنید:
● از رابط تنظیمات مودم، مقادیر SNR Margin و Attenuation را بررسی کنید.
● تمامی تلفنها، کارتخوانها، فکسها و نویزگیرها را از مسیر خط جدا کنید.
● مودم را مستقیم به پریز تلفن وصل و تست سرخط (بدون سیم کشی داخلی) انجام دهید.
اگر پس از این موارد نویز ادامه داشت، با پشتیبانی تماس بگیرید.
در صورت کندی سرعت بدون نویز روی خط چه اقدامی لازم است؟
در این صورت موارد زیر را بررسی کنید:
● مطمئن شوید فیلترشکن، پروکسی یا VPN غیرفعال است.
● با کابل شبکه مستقیم به مودم وصل و تست سرعت با نرم افزار استاندارد (نه مرورگر) انجام دهید.
● زمان پینگ به مودم و به یک آدرس معتبر (مثلاً 8.8.8.8) را بررسی کنید.
در صورت مشاهده کندی همچنان، با پشتیبانی صبانت به شماره 1524 تماس بگیرید.
چرا اتصال اینترنت برقرار نمیشود؟
در صورت قطعی اینترنت موارد زیر را بررسی کنید:
● اطمینان از فعال بودن چراغ Wi-Fi روی مودم.
● نام (SSID) و رمز عبور وای فای را بررسی و در صورت نیاز تغییر دهید.
● با یک دستگاه دیگر (گوشی یا لپ تاپ) جستجو و اتصال را تست کنید.
● در صورت عدم مشاهده SSID، مودم را ریست کنید و مجدداً تنظیم نمایید.
اگر همچنان اتصال برقرار نشد، با پشتیبانی صبانت به شماره 1524 تماس بگیرید.
چرا شبکه داخلی (LAN) کار نمیکند؟
در این صورت موارد زیر را بررسی کنید:
● کارت شبکه کامپیوتر را در Device Manager بررسی کنید.
● کابل شبکه و پورت مودم را عوض و تست کنید.
● با یک کابل و سیستم دیگر LAN را تست کنید.
در صورت عدم اتصال LAN، با پشتیبانی صبانت به شماره 1524 تماس بگیرید.
چرا اتصال اینترنت مکرراً قطع و وصل میشود؟
در این صورت موارد زیر را بررسی کنید:
● مودم را تنها به پریز تلفن وصل کنید و سایر اتصالات (تلفن، کارت خوان و…) را جدا کنید.
● مودم را ریستارت (خاموش و روشن) کنید.
● VPN یا پروکسی را غیرفعال کنید و مجدداً اتصال را تست کنید.
در صورت ادامه قطعی، با پشتیبانی صبانت به شماره 1524 تماس بگیرید.
چرا سایت یا سایتهای خاص باز نمیشود؟
در صورت بروز این مشکل موارد زیر را بررسی کنید:
● VPN یا فیلترشکن را غیرفعال کنید.
● DNS مودم را به 8.8.8.8 یا 1.1.1.1 تغییر دهید.
● با یک سرویس اینترنت دیگر (مثلاً موبایل) سایت را تست کنید.
در صورت حل نشدن، با پشتیبانی صبانت به شماره 1524 تماس بگیرید.
چرا چراغ لینک خاموش یا چشمکزن است؟
در صورت بروز این مشکل موارد زیر را بررسی کنید:
● ابتدا مطمئن شوید کابل تلفن به درستی وصل است.
● مودم را تنها به یک پریز تلفن وصل کنید (بدون طول دهنده یا تقسیم کننده).
● مودم را به یک پریز تلفن دیگر در محل وصل و مجدداً تست کنید.
در صورت حل نشدن مشکل، لطفاً با پشتیبانی صبانت به شماره 1524 تماس بگیرید.
طرح سوال قبل از خرید
مالی و قرارداد
تعرفههای اینترنت صبانت چگونه است، و آیا هزینه نصب و راه اندازی به صورت جداگانه دریافت میشود؟
تعرفههای خرید اینترنت صبانت مشخص و شفاف است و دستمزد نصب و راه اندازی اولیه نیز مستقیما به کارشناس پرداخت خواهد شد که جداگانه حساب میشود.
آیا برای نگهداشت و سرویسهای دورهای نیاز به هزینه مجزا دارد؟
تنها برای تمدید سرویس باید اشتراک جدید تهیه نمایید. همچنین، پس از پرداخت هزینه راه اندازی نیاز به پرداخت دیگری نیست، مگر زمانی که محل سکونت خود را تغییر دهید.
چگونه میتوانم درخواست لغو سرویس اینترنت خود را ثبت کنم؟
از طریق بخش «درخواست لغو» در پنل کاربری، فرم مربوطه را تکمیل و ارسال کنید. چنانچه فرم ارسال نشد، لطفاً با واحد فروش صبانت به شماره 1524 تماس بگیرید.
پس از اینکه بعد از پرداخت به دلیل وجود مشکل از خرید منصرف شدم، شرایط بازگشت وجه به چه صورت است؟
قوانین خرید بسیار شفاف است که پیش از خرید در اختیار شما قرار میگیرد. بعد از نهایی کردن خرید، عودت وجه امکانپذیر نیست. اما اگر نیاز به مشاوره دارد، همه روزه میتوانید با پشتیبانی صبانت به شماره 1524 تماس حاصل فرمایید. پشتیبانی ما نهایت تلاش خود را میکند تا به بهترین شکل شما را راهنمایی کنید.
طرح سوال قبل از خرید
پشتیبانی و راههای ارتباطی
چطور میتوانم مستقیم به پشتیبانی صبانت وصل شوم؟
با شماره گیری 1524 مستقیم به تیم پشتیبانی صبانت وصل میشوید.
آیا پشتیبان صبانت همیشه در دسترس است؟
هر روز هفته 24 ساعته پشتیبانی صبانت در دسترس کاربران است که با شماره گیری 1524 به اولین اپراتور وصل میشوید.
چگونه میتوانم لیستی از شهرها و مناطقی که مراکز حضوری فعال دارند، پیدا کنم؟
میتوانید از طریق سایت و از قسمت «درباره صبانت» به اطلاعات نمایندگان صبانت در شهرهای مختلف دسترسی پیدا کنید.